Τέλη ημερολογιακού έτους 2011…ατελείωτες συζητήσεις μεταξύ φίλων περί αγαπημένων βιβλίων.  Δεν υφίσταται αγαπημένο ή ξεχωριστό βιβλίο, υπάρχουν μονάχα βιβλία και μια αγάπη εξάρτησης που φθάνει στα όρια του παθολογικού.

Το κάθε βιβλίο είναι ένα αστέρι αυτόφωτο μέσα σε ένα απέραντο, ασύνορο, έναστρο ουρανό…με την μοναδικότητά του, το χρώμα το άρωμα και την δική του γεύση.

Χάριν λοιπόν ενός έτους που φεύγει, κοντά στης ζωής την ετήσια απογραφή, ξεχώρισα βίαια δέκα βιβλία, δέκα δικά μου αγαπημένα νεογέννητα..»

Της Κατερίνας Καρύδη

 

Τίτλος : Το πρόβλημα Σπινόζα

Συγγραφέας: Irvin Yalom

Εκδόσεις Άγρα

Ο Irvin D. Yalom συνεχίζοντας το λογοτεχνικό του έργο, επανέρχεται με το νέο του μυθιστόρημα «Το Πρόβλημα του Σπινόζα».

Ο Σπινόζα αυτός ο μεγαλοφυής φιλόσοφος καθώς και η εσωτερική του ζωή  απασχολούν το ανήσυχο πνεύμα του συγγραφέα ψυχιάτρου και μυθιστοριογράφου Γιάλομ, ο οποίος καταφέρνει να διεισδύσει στα άδυτα της πολύπλευρης αυτής προσωπικότητας και του βίου του, κεντώντας τα περίτεχνα συγγραφικά μονοπάτια που οδηγούν στην αναζήτηση ανωτέρων αξιών όπως είναι η φιλοσοφία…

Περιγραφή:

Ποιος ήταν ο Σπινόζα; Αυτή η θαρραλέα μορφή του 17ου αιώνα, αυτός ο μεγαλοφυής φιλόσοφος που με το έργο του επηρέασε την παγκόσμια σκέψη, και ο οποίος σε ηλικία εικοσιτριών ετών μετατράπηκε σε αποσυναγωγό για ολόκληρη την εβραΙκή κοινότητα του Άμστερνταμ, καθώς και για την ίδια του την οικογένεια; Ποιά ήταν η εσωτερική του ζωή; Σε τι οφειλόταν, ακριβώς δύο αιώνες αργότερα, η έλξη που άσκησε στον «φιλόσοφο» των Ναζί ο Σπινόζα; Γιατί λεηλάτησαν τη βιβλιοθήκη του, αλλά δεν έκαψαν τα βιβλία του; Ποιό ήταν το «πρόβλημα Σπινόζα» στο οποίο αναφερόταν; Αυτά τα ερωτήματα απασχολούν εδώ και πάρα πολλά χρόνια τον ψυχίατρο και μυθιστοριογράφο Ίρβιν Γιάλομ. Στο συναρπαστικό καινούργιο του μυθιστόρημα, Το πρόβλημα Σπινόζα, δεν εξανθρωπίζει μόνο τον φιλόσοφο αλλά αποκαλύπτει την αφετηρία και το νόημα αυτής της ισχυρής μα αινιγματικής εμμονής.

Εστιάζει το βλέμμα του στον Άλφρεντ Ρόζενμπεργκ τον Ναζί ιδεολόγο που ευθυνόταν κυρίως για το διανοητικό πρόγραμμα του κόμματος του. Ο Ρόζενμπεργκ κατατρύχεται από την πνευματική κληρονομιά του ήρωα του, του Γκαίτε, από την στιγμή που ανακαλύπτει ότι ο ποιητής έτρεφε θαυμασμό για τον Σπινόζα: Έναν αποσυναγωγό Εβραίο, που η κοινότητα του τον κατηγόρησε ως αιρετικό και για τον οποίο ο Ρόζενμπεργκ νοιώθει σεβασμό και απώθηση μαζί.

Με τους παράλληλους βίους του Σπινόζα και του Ρόζενμπεργκ, Ο Γιάλομ ρίχνει ένα διεισδυτικό βλέμμα στους κινδύνους που ελλοχεύουν στην αναζήτηση της σοφίας και στις συμφορές που ακολουθούν όποιον είναι αρκετά θαρραλέος- ή αρκετά ανόητος- ώστε να αποπειραθεί να ζήσει σαν φιλόσοφος.

 

Τίτλος: Η γυναίκα με το νούμερο 13

Συγγραφέας: José Carlos Somoza

Εκδόσεις Πατάκη

Ένα μυθιστόρημα όνειρο το οποίο διαβάζεται και με κλειστά μάτια.. Άγγιγμα ψυχής  διαμέσου της πένας του συγγραφέα κεντά περίτεχνα μια ιστορία μυστηρίου μοναδική όπου η πραγματικότητα και το φανταστικό συνοδοιπορούν  αρμονικά κρατώντας τον αναγνώστη σε μια συνεχή εγρήγορση…

Περιγραφή:

Όταν η ποίηση, προορισμένη να αντανακλά όλες τις ομορφιές του κόσμου, γίνεται το πιο λεπτό εργαλείο καταστροφής… Ο Σαλομόν Ρούλφο, άνεργος καθηγητής λογοτεχνίας και μεγάλος λάτρης της ποίησης, βασανίζεται κάθε νύχτα από έναν ανησυχητικό και τρομακτικό εφιάλτη. Στα όνειρά του βλέπει ένα άγνωστο σπίτι, ξένα πρόσωπα και μια τριπλή αιματηρή δολοφονία, όπου μια γυναίκα τού ζητά απεγνωσμένα να τη βοηθήσει. Ο Σαλομόν τότε καταφεύγει στον δόκτορα Μπαγιεστέρος, έναν γιατρό που θα τον βοηθήσει να διαλευκάνει το μυστήριο των ονείρων και θα τον συνοδεύσει σε μια περιπέτεια που στην εξέλιξή της θα αποδειχθεί πολύ πιο τρομερή και πιο φρικιαστική από οποιαδήποτε φαντασία: η σκηνή του εγκλήματος είναι πραγματική και η γυναίκα που εκλιπαρεί για βοήθεια έχει δολοφονηθεί στην πραγματικότητα. Με τη συμπαράσταση μιας γυναίκας με αινιγματικό παρελθόν, του γιατρού και ενός τέως πανεπιστημιακού καθηγητή, ο Σαλομόν θα εισχωρήσει σ’ έναν κόσμο όπου οι λέξεις και η ποίηση είναι ένα όπλο με μεγάλη δύναμη. Σ’ αυτό τον κόσμο, ενοικούν οι δώδεκα γυναίκες που διαφεντεύουν το πεπρωμένο μας μέσα από τις σκιές σαν μάγισσες… ή μήπως είναι στην πραγματικότητα δεκατρείς; Στη «Γυναίκα με το νούμερο 13» ο Σομόθα εξυφαίνει με δεξιοτεχνία μια συναρπαστική ιστορία μυστηρίου, η οποία προκαλεί τη σκέψη και τη φαντασία του αναγνώστη σε κάθε βήμα.

 

Τίτλος : Ο αντικαταστάτης

Συγγραφέας: Brenna Yovanoff

Πλατύπους Εκδοτική

Ένα φανταστικό διήγημα που ξεπερνά σε πρωτοτυπία και φαντασία και τα πιο σκοτεινά μας όνειρα..Ένα βιβλίο περιπλάνησης σε μονοπάτια υγρά χωρίς παπούτσια..ένα βιβλίο σκέτη εμπειρία με ύφος gothic που οι λάτρεις του είδους απλά θα το λατρέψουν..

Περιγραφή:

«Στην ιστορία, η Έμμα είναι τεσσάρων χρονών. Βγαίνει από το κρεβάτι της και διασχίζει το δωμάτιο με τις πιτζαμούλες της. Όταν απλώνει το χέρι της ανάμεσα από τα κάγκελα, το πράγμα στην κούνια πλησιάζει. Προσπαθεί να τη δαγκώσει, και εκείνη τραβά πίσω το χέρι της αλλά δεν οπισθοχωρεί. Περνάνε όλη τη νύχτα με το να κοιτάζονται στο σκοτάδι. Το πρωί, το πράγμα είναι ακόμη κουρνιασμένο στο στρωματάκι με τα αρνάκια και τα παπάκια, ατενίζοντάς την.

Δεν είναι ο αδελφός της.

ΕΙΜΑΙ ΕΓΩ.»

Ο Έντουαρντ Ψαλιδοχέρης συναντά το Φύλακα στη Σίκαλη, σε αυτό το ευφάνταστο και τρομακτικά όμορφο μυθιστόρημα τρόμου για ένα ασυνήθιστο αγόρι και την αναζήτησή του για ένα μέρος να ανήκει.

O Μάκι δεν είναι ένας από μας. Παρόλο που ζει στη μικρή πόλη Τζέντρι, προέρχεται από έναν κόσμο με σήραγγες και μαύρα ζοφερά νερά, έναν κόσμο με ζωντανά νεκρά κορίτσια που διοικείται από μια μικρή πριγκίπισσα. Είναι ένας Αντικαταστάτης-αφέθηκε στην κούνια ενός ανθρώπινου μωρού πριν από δεκαέξι χρόνια. Τώρα εξαιτίας θανάσιμων αλλεργιών στο σίδερο, στο αίμα και στα καθαγιασμένα εδάφη, ο Μάκι αργοπεθαίνει στον ανθρώπινο κόσμο.

Ο Μάκι θα έδινε τα πάντα για να ζήσει ανάμεσά μας. Θέλει μόνο να παίζει το μπάσο του και να ανακαλύψει περισσότερα για την αινιγματική Τέιτ. Όμως όταν εξαφανίζεται η αδερφούλα της Τέιτ ο Μάκι ωθείται υποχρεωτικά στον υπόγειο κόσμο του Τζέντρι.

Θα πρέπει να αντιμετωπίσει τα σκοτεινά πλάσματα που ζουν εκεί και να βρει τη δικαιωματική του θέση στον κόσμο μας, ή στο δικό τους.

 

Τίτλος: Μέλμοθ ο περιπλανώμενος

ΣυγγραφέαςCharles Robert Maturin

Εκδόσεις Gutenberg

Το μυθιστόρημά «Μέλμοθ ο Περιπλανώμενος» αποτελεί χαρακτηριστικότατο δείγμα του ρεύματος που ονομάστηκε «Λογοτεχνία του Γοτθικού». Ιστορίες , σκέψεις και εικόνες αριστουργηματικά πλεγμένες με φόντο το φανταστικό , ευρηματικότατη αφήγηση μέσα από μυστηριώδη και σκοτεινά μονοπάτια… εκεί όπου το κακό ανθεί προκαλώντας τον σπαραγμό των αισθήσεων και των υποχθόνιων επιθυμιών…

Κι εμείς μέσα στις σελίδες του βιβλίου τούτου φαντάζουμε δαίμονες της ίδιας μας της ύπαρξης…

Αριστουργηματική σκοτεινή γραφή που παρασέρνει…

Περιγραφή:

Εγκιβωτισμένες, δαιδαλώδεις και άκρως γοητευτικές αφηγήσεις τρόμου και διαφθοράς, αίματος και παθών, των σκοτεινών και υγρών μπουντρουμιών της Ιεράς Εξέτασης, των φουρτουνιασμένων ακτών της Ιρλανδίας και της μυστηριακής ισπανικής ενδοχώρας, δαιμονισμένων ανθρώπων και δαιμονικών πράξεων, υπάρξεων ζωντανών και καταραμένων: κι ανάμεσα σε όλα αυτά, ένας πρωταγωνιστής αθέατος και πανταχού παρών: ένας εκπεσών άγγελος, ο άρχων του κακού – ο Μέλμοθ.

Ο ήρωας του βιβλίου είναι ένας από τους πιο διαβολικούς χαρακτήρες στην παγκόσμια λογοτεχνία. Παρασυρμένος σε μια σατανική συμφωνία, ο Μέλμοθ ανταλλάσει την ψυχή του για την αθανασία. Η ιστορία των βασανιστικών περιπλανήσεων του μέσα στους αιώνες, συγκροτείται σ’ ένα ενιαίο σύνολο, απ’ αυτούς που ο Μέλμοθ εκλιπαρεί να αναλάβουν αντί γι’ αυτόν τη συμφωνία με το διάβολο.

Επηρεασμένη από τα γοτθικά μυθιστορήματα των τελών του 18ου αιώνα, η διαβολική ιστορία του Maturin έθεσε πολύ ψηλά, σ’ ένα νέο και μακάβριο επίπεδο, το ύφος του γοτθικού μυθιστορήματος.
Στους θαυμαστές του περιλαμβάνονται ο Poe, ο Μπαλζάκ, ο Όσκαρ Ουάιλντ και ο Baudelaire.

 

Τίτλος: Είναι ο καπιταλισμός, ηλίθιε!

Συγγραφέας: Νίκος Μπογιόπουλος

Εκδόσεις Λιβάνη

Ρεαλιστική γραφή διαμέσου δημοσιογραφικής προσέγγισης, απόλυτα επίκαιρο και απόλυτα αιχμηρό ταρακουνά ευχάριστα τον αναγνώστη διαμέσου των εξαιρετικών πληροφοριών που παραθέτει.

Με εξαιρετική γλαφυρότητα ο συγγραφέας παραθέτει στοιχεία «αλήθειες» που καταργούν κάθε είδους κατευθυνόμενης παραπληροφόρησης..

Ένα καταπληκτικό βιβλίο, μια σύγχρονη και εμπεριστατωμένη μελέτη.

Περιγραφή:

Φυσικά δε μας διαφεύγει ο «φιλικός» αντίλογος των χορτάτων της αντίπερα όχθης. Με λεπτή ταξική ειρωνεία διατείνονται, καθώς χορεύουν το καθεστωτικό τους βαλς, ότι η προοπτική μιας Ελλάδας και ενός κόσμου χωρίς εκμεταλλευτές και καταπιεζόμενους, χωρίς πλούσιους και φτωχούς, χωρίς κεφαλαιοκράτες «αφέντες» και μισθωτούς «δούλους», στην καλύτερη περίπτωση συνιστά δονκιχοτισμό και ουτοπία. Εξίσου «φιλικά», λοιπόν, απαντάμε: «Ένας χάρτης του κόσμου που δεν περιέχει την Ουτοπία δεν αξίζει να τον κοιτάξεις καν, γιατί αφήνει έξω τη μόνη χώρα όπου η Ανθρωπότητα πάντα θα προσγειώνεται. Κι όταν προσγειωθεί, κοιτάζει πέρα και, βλέποντας μια καλύτερη χώρα, ξεκινάει για εκεί.

Πρόοδος είναι η υλοποίηση της μιας μετά την άλλη Ουτοπίας». Σίγουρα αυτή η «ουτοπική» πορεία αναδημιουργίας και αναγέννησης της Ελλάδας δεν είναι εύκολη. Είναι όμως μια πορεία απείρως ευκολότερη και –από άποψη αποτελεσμάτων– πρόδηλα ρεαλιστικότερη, σε αντίθεση με τον αδιέξοδο δρόμο των ανυπολόγιστων, μάταιων και αβάσταχτων θυσιών στις οποίες υποβάλλεται ο λαός και ο τόπος για να βγαίνουν κερδισμένοι οι πλουτοκράτες και το σάπιο πολιτικό τους σύστημα.

Αυτή η Ελλάδα της λαϊκής εξουσίας και της λαϊκής οικονομίας, η Ελλάδα του σοσιαλιστικού δρόμου ανάπτυξης, είναι το πλέον ώριμο και ρεαλιστικό αίτημα των καιρών που «σαν θελήσει ποτέ ο λαός, τότε το πεπρωμένο θα προσκυνήσει».

 

Τίτλος: Τα χαμένα βιβλία της Οδύσσειας

Συγγραφέας: Mason, Zachary

Εκδόσεις: Σύγχρονοι Ορίζοντες

Μια πολύ ενδιαφέρουσα ανασύνθεση του ομηρικού έπους μέσα από την οποία ο αναγνώστης περιπλανιέται και «ξαναταξιδεύει» με συνοδοιπόρο τον Οδυσσέα προς μια διαφορετική Ιθάκη..

Απολαυστικές παραλλαγές ζωντανεύουν περίτεχνα μέσα από την εξαιρετική γραφή του συγγραφέα.

Τούτη η Ιθάκη φαντάζει και εκπλήσσει αλλόκοτα..

Περιγραφή:

«Το σπιτικό του μοιάζει περίπου όπως ήταν όταν έφυγε. Ο Οδυσσέας παρατηρεί ότι η πόρτα στο μαντρί των προβάτων έχει επισκευαστεί. Μια κλωστή καπνού αναδύεται από την καμινάδα. Μπαίνει αθόρυβα στο σπίτι, με το σπαθί στο χέρι, αναλογιζόμενος πόσο γελοίο θα ήταν να έρθει από τόσο μακριά και να χάσει τα πάντα σε μια στιγμή απροσεξίας. Μέσα, η Πηνελόπη κάθεται στον αργαλειό της, κι ένας ηλικιωμένος άντρας λαγοκοιμάται δίπλα στη φωτιά…» Μια γοητευτική ανασύνθεση της ιστορίας του Οδυσσέα, βασισμένη στην εξαίρετη γραφή, την τρομερή φαντασία και μια σπάνια συγγραφική δεξιότητα. Ο Μέισον διατυπώνει εκ νέου τις δικές του εκδοχές της ιστορίας του Οδυσσέα, δημιουργώντας εναλλακτικά επεισόδια και υποθετικές βελτιώσεις κάποιων παλαιών κειμένων ή ενός αρχικού Ελληνικού μύθου, που θέτουν τον αναγνώστη του αντιμέτωπο με ατελείωτες ερμηνείες ως προς το μακρύ ταξίδι της επιστροφής του Ομηρικού ήρωα στην Ιθάκη, μετά την άλωση και την καταστροφή της Τροίας.»

 

Τίτλος :  Χαμένα κορμιά

ΣυγγραφέαςΔιονύσης Μαρίνος

Εκδόσεις Τετράγωνο

Το πρώτο συγγραφικό τέκνο του Διονύση Μαρίνου θα το συναντήσουμε να περιπλανιέται  σε μονοπάτια γνωστά μας  όπου μαζί με τα «χαμένα του κορμιά» πατούν χώμα οικείο με άρωμα σύγχρονης Ελλάδας…

Πρόκειται για ένα ευφάνταστο δημιούργημα του οποίου η εξαιρετική και αιχμηρότατη πένα αγγίζει την σύγχρονη πραγματικότητα με νότες καυστικές, χιουμοριστικές μα και άκρως σουρεαλιστικές.

Χάθηκα κι εγώ στους δρόμους και στο τόσο οικείο χώμα που πατούν τα »χαμένα κορμιά»..όταν με ξαναβρήκα ανέλαβα πλήρως την ευθύνη της πράξης μου..

Αξίζει να το διαβάσετε «μέχρι κεραίας» δανειζόμενη μια αγαπημένη έκφραση του ίδιου του δημιουργού! 

 

Περιγραφή:

Ό,τι διαβάσεις σε αυτό το βιβλίο είναι αλήθεια… ή περίπου.

Αν το επιλέξεις, αναλαμβάνεις πλήρως την ευθύνη των πράξεών σου… ή περίπου.
Κάποιο πρωί ένας άντρας χάνεται. Θα μπορούσε να είναι μια κοινή ιστορία αν την επόμενη ημέρα κάτω από επίσης αδιευκρίνιστες συνθήκες δεν χανόταν και μια φοιτήτρια και αν την επομένη δεν χανόταν και ο εκπρόσωπος της αποκαλυπτικής τηλεοπτικής δημοσιογραφίας. Ως εδώ καλά; Όχι! Γιατί σε ρυθμούς καταιγιστικούς αρχίζουν να χάνονται ο ένας μετά τον άλλον οι άνθρωποι του δρόμου. Αδιακρίτως. Πλούσιοι, φτωχοί, άσχημοι, όμορφοι. Κάποια ρουφήχτρα τους καταπίνει.

Προκαλείται κοινωνικός σάλος. Η κυβέρνηση αναλαμβάνει δράση. Που σημαίνει ότι μπαίνουν στο κόλπο ο στρατός, οι παρακρατικοί, οι «κίτρινοι» δημοσιογράφοι, παραψυχολόγοι, μάντεις, ξεματιάστρες, κολ γκερλς και στο τέλος το πρόβλημα διεθνοποιείται. Φτάνει μέχρι τον πλανητάρχη που αποφασίζει με βαριά καρδιά να ασχοληθεί με μια μικρή χώρα στον πάτο της μεσογείου που δεν κάνει τίποτα άλλο από το να δημιουργεί προβλήματα.

Τι γίνεται λοιπόν; Που πάνε όλοι αυτοί; Ποιος τους παίρνει; Που τους πάει; Θα επιστρέψουν ποτέ; Και αν ναι θα μπορούν να πουν που πήγαν και τι έκαναν;
Όλα εδώ πληρώνονται και όλα εδώ χάνονται.

Φυλάξου… γιατί την επόμενη φορά μπορεί να είσαι εσύ αυτός που θα χαθεί…
Ένα βιβλίο με ενδιαφέρουσα ιδέα και ενδιαφέρουσα γραφή. Το κείμενο είναι σκοτεινό, κυνικό, ανησυχητικό, αλλά και με χιούμορ. Σαν μια φανταστική, μελλοντολογική ιστορία του παρόντος. Σε αναγκάζει να περιμένεις τι θα συμβεί. Πώς θα εξελιχθεί. Είναι από τα βιβλία που θα τα «ρουφήξετε» με απόλαυση και χαμόγελο. Ένα μυθιστόρημα παράδοξο, καυστικό, αιρετικό, ένα απολαυστικό ανοσιούργημα.


Τίτλος: Χωρίς χειροκρότημα

Συγγραφέας: Λένα Μαντά

Εκδόσεις Ψυχογιός

Αληθινές ιστορίες, χαρακτήρες που ζούν δίπλα μας ή μέσα μας… Έρωτας, καριέρα,πόνος… δάκρυα δυνατότερα και από απρόσμενη καταιγίδα..

Περιπλάνηση στα ηπειρώτικα βουνά…σύγχρονο lifestyle…ανατροπές και δυνατά συναισθήματα..Για ρομαντικούς και όχι μόνο… το χειροκρότημα δικό σας…

Περιγραφή:

Η Ειρήνη πάντα πίστευε αυτό που της είχε πει η γιαγιά της: «Το ουράνιο τόξο είναι η σκάλα που χρησιμοποιούν οι ψυχές για να φτάσουν στον ουρανο». Έτρεχε μαζί της και αναζητούσε την αρχή του, μικρό κορίτσι στο χωριό της κοντά στα σύνορα. Όνειρό της να γίνει δασκάλα, αλλά η μοίρα έχει διαφορετική άποψη. Για ν΄ αποφύγει έναν γάμο που της κανονίζει ο πατέρας της, η Ειρήνη θα βρεθεί στην Αθήνα και δίπλα στη θεία της, τη μεγάλη τραγουδίστρια Βένια, θα γνωρίσει τη λάμψη της show biz, αλλά και το σκοτάδι της. Ο έρωτας και η σχέση της με τον Μάξιμο, θα γίνει βορά στα θηρία των μέσων μαζικής ενημέρωσης και θα τραβήξει πάνω της όλα τα πυρά και όχι μόνο τα τηλεοπτικά. Ίσως τελικά πρέπει να επιλέξει την επιστροφή σε μια ζωή χωρίς χειροκρότημα. Ποια φώτα θα σβήσουν στη ζωή της;

 

Τίτλος : Οι μεγαλύτερες απάτες της ιστορίας και οι άνθρωποι που τις διέπραξαν.

Συγγραφέας: Eric Chaline

Εκδόσεις Κλειδάριθμος

«Ένα απολαυστικό ταξίδι στο χρόνο διαμέσου της αλήθειας, της απάτης του μύθου και της πραγματικότητας… Όλα περιπλέκονται μέσα από συναρπαστικές ιστορίες, εικόνες και αφηγήσεις όπου ο κεντρικός ήρωας ήταν είναι και θα είναι το ανθρώπινο όν, η ασίγαστη φαντασία του και το αέναο επιδιωκόμενο πάντρεμα με την αλήθεια του»..

Περιγραφή:

Πολλές πτυχές της ανθρώπινης ιστορίας καλύπτονται από το σκοτεινό πέπλο της παραπλάνησης και της εξαπάτησης. Στο βιβλίο αυτό παρουσιάζονται οι πενήντα πιο ευφάνταστοι και παραπλανητικοί τρόποι που χρησιμοποίησε ποτέ ο άνθρωπος για να εξαπατήσει και να ξεγελάσει τον συνάνθρωπό του.

Κάποιες φορές το κίνητρο ήταν προφανές: το οικονομικό όφελος, όπως στις περιπτώσεις των πυραμίδων του Τσαρλς Πόνζι και του Μπέρναρντ Μάντοφ. Άλλοτε ήταν πιο περίπλοκο: επιστήμονες «μαγείρεψαν» τα στοιχεία για να αποδείξουν τις προσφιλείς θεωρίες τους, αποτυχημένοι καλλιτέχνες πλαστογράφησαν τα έργα μεγάλων ζωγράφων του παρελθόντος, και διάφοροι απατεώνες επιχείρησαν να κρύψουν τη χωρίς κανένα ενδιαφέρον καταγωγή τους προσποιούμενοι άλλους.

Στο βιβλίο θα διαβάσετε, μεταξύ πολλών άλλων, τις ακόλουθες συναρπαστικές ιστορίες δόλου:

• Η φωνή των θεών: αρχαία μαντεία

• Φοβού τους Δαναούς και δώρα φέροντας: Οδυσσέας και Δούρειος Ίππος

• Η γυναίκα που κάθισε στον θρόνο του Βατικανού: Πάπισσα Ιωάννα

• Εισιτήρια για τον Παράδεισο: ψεύτικα λείψανα αγίων και συγχωροχάρτια

• Η πρωταθλήτρια στίβου που ήταν άνδρας: Στανισλάβα Βαλασίεβιτς

• Η εξαπάτηση του Χίτλερ από τους Συμμάχους: Επιχείρηση Καρτερία

• Παγίδα για τουρίστες: το τέρας του Λοχ Νες

• Ο πραγματικός Κώδικας Ντα Βίντσι: οι μυστικοί φάκελοι

• Ο μύθος του Ρόζγουελ: νεκροψία σε εξωγήινο

Μια πλούσια εικονογραφημένη έκδοση, εξ ολοκλήρου έγχρωμη, με άφθονες φωτογραφίες, πίνακες και σχέδια! Ετοιμαστείτε για μια απολαυστική αναγνωστική εμπειρία…

 

Τίτλος : 2666

Συγγραφέας: Ρομπέρτο Μπολάνιο

Εκδόσεις Άγρα

Ένα εξαιρετικό απρόβλεπτο μυθιστόρημα από τον Χιλιανό συγγραφέα Ρομπέρτο Μπολάνιο ο οποίος χαρακτηρίστηκε άξια ο «Μπόρχες» του 21ου αιώνα.

Βασικά θέματα του βιβλίου είναι η Βία της ζωής και η Τέχνη τα οποία συνδέονται με ένα σπάνιο μυθοπλαστικό τρόπο. Η δε δομή του βιβλίου θεωρείται ένα θεσπέσιο σύμπλεγμα ιστοριών, εικόνων και προσώπων.

Μια αναγνωστική εμπειρία που προκαλεί το δέος.

Περιγραφή:

Το ζητούμενο εδώ πού επιτυγχάνεται είναι το ολοκληρωτικό (total) μυθιστόρημα, κάτι που τοποθετεί τον συγγραφέα του 2666 στην ίδια ομάδα με τους Θερβάντες, Στερν, Μέλβιλ, Προυστ, Μιούζιλ και Πύντσον.

– QUE LEER

Ο Μπολάνιο έχει αποδείξει ότι η λογοτεχνία είναι ικανή να αποκαλύψει τη νοσηρότητα του κόσμου μας και να βρει τις λέξεις για το ακατονόμαστο.

– THE NEW YORK TIMES

Τέσσερις παθιασμένοι καθηγητές της γερμανικής φιλολογίας αναζητούν τα ίχνη του Πρώσου συγγραφέα Μπένο Φον Αρτσιμπόλντι. Την τελευταία φορά που έδωσε σημεία ζωής βρισκόταν στη Σάντα Τερέσα, μια πόλη της ερήμου στα σύνορα Μεξικού και ΗΠΑ όπου εκατοντάδες γυναίκες έχουν βρεθεί άγρια δολοφονημένες.

Από την κατεστραμμένη Ευρώπη μέχρι την έρημο της Σονόρα στα σύνορα Μεξικού-Τέξας, που τη στοιχειώνουν οι άλυτοι φόνοι γυναικών, ο Μπολάνιο αφηγείται την ιστορία της ζωής του Χανς Ράιτερ, γεννημένου το 1920, που εξελίσσεται σε μεγάλο Γερμανό συγγραφέα με το ψευδώνυμο Αρτσιμπόλντι, και ταυτόχρονα καταγράφει με την ανατριχιαστική νηφαλιότητα αστυνομικής αναφοράς την αλυσίδα των φόνων (απομίμηση των δολοφονιών πού στοιχειώνουν την πραγματική Σιουδάδ Χουάρες στα σύνορα ΗΠΑ-Μεξικού). Μέσα από πολυάριθμα γκροτέσκα πορτρέτα και φλερτάροντας με όλα τα λογοτεχνικά είδη, δημιουργείται μια εικόνα του εικοστού αιώνα με πινελιές από την Αποκάλυψη. Το λογοτεχνικό κληροδότημα του πρόωρα χαμένου Χιλιανού συγγραφέα είναι φιλόδοξο. Συνδέει το γκανγκστερικό μυθιστόρημα με το Bildungsroman, το βωντβίλ με την πολεμική μαρτυρία, την επιστημονική φαντασία με το ρεπορτάζ και ενσαρκώνει ό,τι πιο ουσιαστικό έχει η λογοτεχνία: την τόλμη να μιλά για τη φρίκη, το θάνατο, την απουσία νοήματος μα και τον έρωτα. Χαιρετίστηκε από τους κριτικούς διεθνώς ως έργο του αιώνα.

Με εκπληκτική επίδειξη τόλμης και αφηγηματικής δύναμης, το 2666 υποδεικνύει ένα νέο και ριζοσπαστικό τρόπο για το ολοκληρωτικό μυθιστόρημα. Και επιβεβαιώνει κατηγορηματικά την ετυμηγορία της Σούζαν Σόνταγκ: «Ό ισπανόφωνος συγγραφέας που άσκησε μεγάλη επιρροή και θαυμάστηκε περισσότερο από κάθε άλλον στη γενιά του. Ο θάνατός του, στην ηλικία των πενήντα ετών, είναι μεγάλη απώλεια για τη λογοτεχνία».

Μοιραστείτε το:

Comments